Ali
ni želja
po čudežih
znamenje
slabotne
vere? Mislim,
da bi
bilo
bolje,
da bi
verovali
brez
sklicevanja
na čudeže.
1.
Jezus
je v
zvezi
z apostolom
Tomažem
blagroval
tiste,
ki verujejo
brez
vidnih
znamenj
(Jn
20,29).
Čudeži.
Vendar
upošteva
slabotno
človeško
naravo,
zato
daje
za vero
zunanjo
oporo:
- dela,
- znamenja,
- čudeže.
Sam
se
sklicuje
nanje.
(Prim.
Jn
10,37s;
5,36.)
Jezus
je naredil
mnogo
čudežev
in ni
zameril
ljudem,
če so
prihajali
k njemu
tudi
zaradi
čudežev.(Prim.
Mt 4,23–25;
Mr 3,7–10;
6,56.)
Njihova
slabotna
vera
se je
ob Jezusovih
čudežih
vedno
bolj
utrjevala.
Tako
se lahko
tudi
vera
današnjih
ljudi
ob čudežnih
dogodkih
utrjuje
in poglablja.
2.
Tudi
v Cerkvi
so imeli
čudeži
pomembno
mesto.
Po
Jezusovem
vnebohodu
so apostoli
“šli
in povsod
pridigali.
Gospod
pa je
z njimi
deloval
in potrjeval
njihovo
besedo
z znamenji,
ki so
jih
spremljala”
(Mr
16,20).
Čudeži.
Prvi
vatikanski
koncil
je v
konstituciji
o katoliški
veri
naglasil
pomen
čudežev
in prerokb
za razumsko
utemeljitev
splošnega
razodetja.
Isto
velja
tudi
za posebna
razodetja.
Bog
je hotel
“notranji
pomoči
Svetega
Duha
pridružiti
zunanje
dokaze
svojega
razodetja,
namreč
Božja
dela,
predvsem
čudeže
in prerokbe,
ki
jasno
izkazujejo
Božjo
vsemogočnost
in neizmerno
vednost
in so
zato
popolnoma
zanesljiva
znamenja
Božjega
razodetja,
primerna
umevanju
vseh.”
(Prim.
DS 3009:
SVC
32.)
Čudeži.
Čeprav
se to
koncilsko
besedilo
nanaša
na splošno
razodetje,
vendar
velja
tudi
za posebna
razodetja.
Dejstvo
je,
da so
bili
čudeži
v Cerkvi
vedno.
Če
Bog
hoče
posredovati
posebna
razodetja,
daje
zanje
dovolj
dokazov,
tudi
čudeže.
Kakšne
lastnosti
mora
imeti
čudež,
da potrdi
pristnost
prikazovanj
in razodetij
1.
Da bi
bil
čudež
kriterij
pristnosti,
sta
potrebni
dve
značilnosti:
- da
gre
za
pravi
čudež
in
- da
je
storjen
prav
kot
pričevanje
za
pristnost
razodetja.
Treba
je torej
dokazati,
da gre
za pravi
čudež,
prav
tako
pa tudi,
da ima
ta čudež
zvezo
z razodetjem.
Čudeži.
Čudež
je takšno
izredno
delo
v vidni
naravi,
ki presega
moči
stvarstva
in ga
more
izvršiti
samo
Bog.
Bog
pri
tem
lahko
uporabi
tudi
Marijo,
angele,
svetnike,
ali
ljudi
na zemlji.
Prave
čudeže
je laže
spoznati
kakor
pristna
razodetja.
Potrebno
jih
je kritično
preiskati.
Pri
tem
imajo
posebno
vlogo
strokovnjaki
za posamezna
področja,
a končna
sodba
gre
teologom
in vodstvu
Cerkve.
Čudeži.
2.
Sveti
Tomaž
Akvinski
pravi,
da je
vsak
čudež
znamenje,
pričevanje.
- Včasih
je
potrdilo
za
pristnost
nauka.
- Drugič
je
pričevanje
za
osebo,
ki
naredi
čudež.
- Prave
čudeže
povzroča
samo
Bog.
On
pa ne
more
potrjevati
lažnega
razodetja.
Kadar
je torej
čudež
storjen
v potrdilo
posredovanega
nauka,
je ta
nauk
pravilen,
čeprav
oseba,
ki ga
posreduje,
ni sveta.
Če
pa je
čudež
storjen
v pričevanje
ne nauka
ampak
osebe,
mora
biti
oseba
sveta.
Prvenstveno
čudež
potrjuje
resnico,
ki jo
kdo
oznanja.
V tem
pomenu
je s
čuti
zaznatno
znamenje,
ki ga
napravi
Bog,
da s
tem
javno
potrdi
kako
resnico.
Čudeži.
Verske
resnice
presegajo
človeški
razum
in jih
zato
ne moremo
dokazovati
s človeškimi
dokazi.
Bog
sam
mora
poseči
vmes
in z
deli,
ki jih
more
samo
on napraviti,
pokazati,
da razodetje
izhaja
od Njega.(Prim.
sv.
Tomaž,
Comment.
in Ev.
Joan,
9,3,8;
III,43,1;
III,55,5.)
Če
doženemo,
da je
Bog
posebno
razodetje
potrdil
s čudežem,
je
to najmočnejši
dokaz
za pristnost
tega
razodetja.
3.
Razlikovati
moramo
dejstvo
čudeža
od pomena
čudeža
kot
dokaza
za resničnost
razodetja.
To
razlikovanje
ni lahko.
Čudežna
ozdravljenja
v Lurdu,
ki so
nastala
na podlagi
vere
bolnikov
v prikazovanja
svete
Device,
so nepreklicno
povezana
z dejstvom
prikazovanj.
Čudeži.
Zveza
čudeža
z videnjem
in posebnim
razodetjem
mora
biti
popolnoma
jasna.
Ni
dovolj,
da se
čudež
zgodi
na kraju
prikazovanja,
da bi
ga lahko
imeli
za dokaz
pristnosti
razodetja.
Bog
namreč
“more
s čudežem
poplačati
vero
in zaupanje,
ki ga
krščansko
ljudstvo
izraža
na kraju
domnevnih
prikazovanj,
tudi
če pristnih
prikazovanj
ni bilo…
Bog
more
češčenje
svetnika
in zaupanje
vanj
poplačati
s čudežem,
čeravno
kdo
v zmoti
to zaupanje
obuja
ob kom,
ki ni
svetnik.”
(Prim.
V. Truhlar,
Stališče
kristjana,
63s.)
Če
doženemo,
da je
Bog
posebno
razodetje
potrdil
s čudežem,
je
to najmočnejši
dokaz
za pristnost
tega
razodetja.
Imamo
primere,
v katerih
je škofijska
preiskovalna
komisija
ugotovila
jasno
zvezo
čudeža
z razodetjem.
Ljudje
se v
velikih
težavah
obračajo
k lurški
Materi
Božji,
k fatimski
Materi
Božji…
To se
pravi,
da se
obračajo
k Mariji,
ki se
je prikazala
v Lurdu,
v Fatimi…
Čudeži.
Zgodila
so se
ozdravljenja,
ki so
jih
zdravniki
in cerkvene
komisije
predstavile
škofijskemu
vodstvu
kot
čudež.
Škof
jih
je razglasil
za čudeže.
Čudeži.
Za
potrdilo
pristnosti
prikazovanj
v Beauraingu
v Belgiji,
kjer
je leta
1932
in 1933
pet
otrok
triintridesetkrat
videlo
Marijo,
je doktrinalna
komisija
leta
1949
zelo
podrobno
raziskala
ozdravljenje
bolníce
Marije
Van
Laer
in povezanost
tega
čudeža
s prikazovanji.
Sklepno
besedilo
vsebuje
ta dejstva:
Zdravniki
so dali
izjavo,
da ozdravljenja
funkcionalne
ohromelosti
in nabreklosti
(otečenosti)
vratu
in noge
ne morejo
razložiti
s samimi
naravnimi
sredstvi.
Izključena
je možnost
posega
s strani
hudobnega
duha.
Marija
Van
Laer
se je
izrečno
obrnila
na Devico
Marijo
iz Beaurainga.
Tisti,
ki ozdravljenje
poznajo,
ga pripisujejo
Devici
iz Beaurainga.
Zato
mislimo,
da je
po pameti
mogoče
pripisati
ozdravljenje
Marije
Van
Laer
mogočni
priprošnji
naše
Gospe
iz Beaurainga.(Prim.
L. Volken,
Les
Révélations,
144–149,
179–184.)
Čudeži.
Kakšen
pomen
imajo
pri
dokazovanju
pristnosti
kakega
prikazanja
in razodetja
prerokbe
Gre
za takšne
prerokbe,
ki so
se uresničile.
Izpolnjena
prerokba
ima
enako
vrednost
kakor
čudež,
če je
bila
natančna
in se
ni mogla
izpolniti
po naključju
ali
pod
vplivom
hudobnega
duha.
Kakor
pri
čudežu
je treba
preiskati
najprej
dejstvo
prerokbe,
nato
izpolnitev.
Čudeži.
Ali
tudi
hudobni
duhovi
lahko
delajo
čudeže
Hudobni
duhovi
ne morejo
napraviti
pravih
čudežev,
ampak
le navidezne,
lažne
čudeže.
Ker
so hudobni
angeli
po svoji
naravi
popolnejši
od ljudi,
so popolnejši
tudi
po svojem
delovanju.
Tako
se njihova
dejanja
zdijo
podobna
čudežem.
Ljudje
brez
vednosti
in izkustva
jih
ne morejo
razlikovati
od pravih
čudežev.
Hudobni
duhovi
podeljujejo
neko
moč
ljudem,
ki jim
služijo.
Uporabljajo
tudi
moči
narave.
Treba
je izključiti
možnost,
da so
povzročitelji
“čudeža”
hudobni
duhovi.
Sveti
Pavel
je napovedal,
da bo
antikrist
s satanovo
pomočjo
delal
znamenja
in lažne
čudeže
(2
Tes
2,9).
Ali
smemo
za čudeže
kot
potrdilo
pristnosti
prikazovanj
in posebnih
razodetij
tudi
prositi
1.
Nekateri
svetniki
so prosili
Boga,
naj
kakšno
svoje
sporočilo
in naročilo
potrdi
s čudežem.
Večkrat
so čisto
natančno
določili
čudež:
Po tem
in tem
čudežu
bom
spoznal,
da to
in to
zadevo
hoče
Bog.
Kaj
naj
rečemo?
Čudeži.
Včasih
pride
od Boga
samega
navdih,
naj
človek
prosi
za čudež
kot
potrdilo.
A to
je zelo
redko.
V tem
primeru
ima
človek
že vnaprej
v sebi
gotovost,
da bo
Bog
odgovoril
s čudežem.
Če
je sorazmerno
važen
vzrok,
sme
človek
prositi
za čudež
kot
potrdilo
pristnosti
razodetja.
Prav
tako,
če mu
pride
tak
navdih
od Svetega
Duha.
2.
Večinoma
pa je
takšna
prošnja
neprimerna
in Bog
nanjo
ne odgovarja.
Tako
tudi
lurški
župnik
ni dobil
od Device
Marije
čudeža
kot
potrdilo
pristnosti
lurških
dogodkov:
rožni
grm
pozimi
ni vzcvetel,
kakor
je on
želel.
Zgodilo
se je
mnogo
več:
Začel
je izvirati
čudežni
studenec
in veliko
bolnikov
je bilo
čudežno
ozdravljenih
na telesu,
še mnogo
več
pa na
duši.
Čudeži.
Blažena
Angela
Folinjska
je prosila
Jezusa,
naj
ji podeli
kot
dokaz
pristnosti
svojih
prikazovanj
dragulj
ali
naj
prižge
svečo,
ki jo
je držala
v roki.
Toda
Gospod
je odgovoril,
da bi
ji to
znamenje
napravilo
le trenutno
veselje,
dvom
pa bi
ostal.
Gospod
ji je
dal
znamenje,
ki ga
je vedno
nosila
v svoji
duši:
posebno
globoko
spoznanje
Boga
in močno
ljubezen
do njega.
3.
Včasih
človek
prosi
Boga
za znamenje,
ki naj
bi potrdilo
pristnost
videnja,
a to
znamenje
ni čudežno.
Ako
se uresniči,
je treba
pri
njegovi
presoji
raziskati
okoliščine.
Te lahko
pokažejo
veliko
verjetnost,
da gre
pri
videnju
za Božji
poseg.
Čudeži.
Če
se zaprošeno
znamenje
ne uresniči
ali
se uresniči,
ne da
bi bili
upoštevani
navedeni
pogoji,
ne moremo
iz dogodka
sklepati
na nič.
Bog
je pustil,
da se
je uresničil
naravni
potek
dogodkov.(Prim.
A. Poulain,
Des
grâces,
396s.)
Čudeži.
|