17. april.
1999
"...Temne sile želijo, da
bi
bil
sedanji
papež
čimprej
odstavljen,
in
že
tudi
pripravljajo,
da
bi
na
sveti
sedež
prišel
antikrist..."
Več
o
tem
17. april.
1999
...",
da
kot
papeževi
molitveni
stražarji
goreče
molimo
in
ga
z
zvestobo
podpiramo.
Naša
moč
pa
je
v
"Sinovem
in
njenem
Srcu"...
Več
o
tem
20, 27.
marec.
in
3.
10.
17
april 1999 ...Mati
Marija
je
med
vsemi
temi
videnji
jokala,
posebej
še
tedaj,
ko
je
govorila
o
pritiskih
na
papeža
Janeza
Pavla
II. Več
o
tem
Bistvo
posvetitve
je
v
skladu
s
posvetitveno
molitvijo
zavestna
in
popolna
odpoved
grehu,
zapeljivosti
zla
in
hudemu
duhu
ter
nepreklicna
podaritev
Marijinemu
Srcu
in
po
njem
Jezusovemu
Srcu,
kot
odgovor
na
njuno
ljubezen.
S
to
posvetitvijo
se
zavestno
obnovi
in
poglobi
krstna
posvetitev
Bogu... Več
o
tem
»Obljubljam,
da
se
človek,
ki
bo
častil
to
podobo,
ne
bo
pogubil.
Obljubljam
mu
že
tu
na
zemlji
zmago
nad
sovražniki,
zlasti
pa
ob
smrtni
uri.
Sam
ga
bom
branil
kakor
svojo
čast«
(48). Iz
Dnevnika
svete
sestre
Favstine
Kowalske.
Naročite
ga
lahko
Tukaj.
Prerokbe
- Vsebina Marijinih
sporočil Zbiranje
podatkov in razločevanje
človeškega od
Božjega
Cerkev
na
Kureščku(simbolična
slika)
Kdor
hoče
presojati
o
kakšni
zadevi,
mora
najprej
imeti
zbrane
vse
potrebne
podatke
in
se
prepričati
o
njihovi
zanesljivosti.
Šele
nato
lahko
o
njih
s
pridom
razmišlja
in
jih
presoja.
Kako
je
s
tem
pri
domnevnih
razodetjih
1.
Treba
je
dobiti
dovolj
zanesljivih
informacij
o
vidcih,
vsebini
sporočil,
sadovih,
morebitnih
čudežih
in
spremljajočih
okoliščinah.
Če
o
tem
ni
zanesljivih
informacij,
objektivno
presojanje
ni
možno.
Prerokbe.
2.
Preiskati
moramo,
ali
je
bistvo
sporočila
ostalo
neponarejeno.
Prerokbe.
Ga
je
kdo
popravljal,
ker
je
hotel
kaj
pojasniti?
Je
morda
iz
različnih
vzrokov
kaj
izpustil
ali
dodal?
Kaj
nejasnega
pojasnil?
Besede
ne smejo
biti
spremenjene,
ampak
takšne,
kakršne
so bile
sporočene.
Če jih
iztrgamo
iz konteksta,
če jih
prevedemo
iz narečja,
je nevarnost,
da ne
bomo
zadeli
pravega
smisla.
Videc
sam
lahko
nehote
spremeni
vsebino
razodetja.
To velja
zlasti
za notranji
intelektualni
govor,
ko ga
človek
prevede
v besede.
Ko
išče
primernega
izraza
in ga
ne najde,
je v
nevarnosti,
da spremeni
smisel.
Isto
velja
za primer,
če videc
hoče
s stavki
razložiti
znamenja,
ki jih
je zaznal
med
videnjem.
Prerokbe.
Notranji
intelektualni
nagovor
se večkrat
zgodi
v hipu,
človekova
razlaga
pa je
dolga
in v
njej
je lahko
mnogo
človeškega,
ne Božjega.
Vzemiva
primer:
Nekdo
moli
za bolnika,
da bi
ozdravel.
Med
molitvijo
dobi
notranji
intelektualni
nagovor,
posebno
jasno
spoznanje
od Boga,
da bo
bolnik
ozdravel.
Ko
hoče
to misel
povedati
s stavkom,
nastane
vprašanje:
Kakšno
bo ozdravljenje,
hipno,
počasno,
delno,
popolno,
s pomočjo
zdravil
ali
brez
njih?
Prerokbe.
Posebno
razodetje
lahko
brez
slabega
namena
potvorijo
tajniki,
različni
prepisovalci,
urejevalci
in
izdajatelji
besedil.
Morda
hočejo
kaj
pojasniti,
s tem
pa se
prvotna
misel
spremeni.
To
se je
v izdatni
meri
dogajalo
z besedili,
ki sta
jih
sporočili
Marija
d’Agréda
in Katarina
Emmerick.
Lahko
jih
vzamemo
kot
spodbudno
branje,
ne moremo
pa reči,
kaj
je v
njih
res
posebno
Božje
razodetje,
če gre
sploh
za razodetje.
Prerokbe.
Ako
gre
za pristno
razodetje,
sta
nanj
vplivala
dva
dejavnika:
dodatek
vidkinje
z razlago
razodetja
ter
popravki
in dodatki
tajnikov.
V
prvi
nemški
izdaji
spisov
Katarine
Emmerick
je bilo
zapisano,
da je
bil
sv.
Jakob
Starejši
navzoč
pri
smrti
Device
Marije.
Ker
to ni
skladno
z Apostolskimi
deli,
so podatek
v poznejši
izdaji
brez
kakršnekoli
opombe
izpustili.
Kaj
takega
se ne
bi smelo
dogajati.
Primerna
rešitev
je,
da se
besedilo
pusti,
v opombi
pa se
zapiše,
da se
je vidkinja
tu zmotila
Prerokbe.
3.
Pomembno
je tudi
vprašanje,
kakšen
je prispevek
vidca
k Božjemu
sporočilu
že med
sprejemanjem
sporočila,
ne da
bi se
videc
sam
tega
zavedal.
Prerokbe.
Ali
je vidčev
prispevek
takšen,
da Božje
sporočilo
bistveno
spreminja?
Ali
gre
le za
izrazno
obliko,
ki je
odvisna
od vidčeve
izobrazbe,
predstav
ipd.
Avtorji
si glede
tega
vprašanja
niso
edini.
Laurent
Volken
govori
o možnosti,
da se
pravim
prikazanjem
in razodetjem
pridružijo
prvine
privida:
iz kake
poteze
se prikaže
relief,
ena
barva
uvede
komplementarno,
iz šuma
zlahka
nastanejo
besede.
Teologi
dopuščajo
možnost
takšnih
“slabosti”
človeškega
sprejemanja
tudi
pri
pristnih
posebnih
razodetjih,
pod
pogojem,
da bistvo
vsebine
ostane
nedotaknjeno
(Prim.
L. Volken,
Les
Révélations,
126)
Karl
Rahner z
nekaterimi
drugimi
teologi
pripisuje
človekovemu
sodelovanju
zelo
velik
delež,
ker
vse
primere
skoraj
izključno
razlaga
z domišljijsko
razlago
in ker
naglaša,
da Bog
neposredno
deluje
le v
človekovem
središču,
kjer
je na
delu
milost,
vse
drugo
pa prispeva
videc
sam.
Prerokbe.
Avtor
zato
pravi,
da posameznega
videnja
ne moremo
postaviti
pred
strogo
dilemo:
ali
je v
vseh
točkah
pristno,
ali
pa je
kot
celota
človeška
ali
hudičeva
prevara.
Treba
je dopustiti
možnost,
da je
videnje
tudi
tedaj
povzročeno
od Boga,
kadar
ni mogoče
na njem
vsega
priznati
kot
pristno.
Prerokbe.
Vsebina
videnja
je sinteza
Božjega
delovanja
in subjektivnih
danosti
človeka.
Večkrat
je glede
vprašanja,
od kod
vsebina
videnj,
po Rahnerju
veliko
negotovega
in je
prepuščeno
subjektivnemu
presojanju
na podlagi
kriterijev.
Po
Rahnerju
Bog
deluje
na področje,
kjer
nastaja
videnje
in notranji
govor
le posredno.(Prim.
K. Rahner,
Visionen.,
68s,
60–62;
L. Scheffczyk,
Privatoffenbarung,
320.)
Da
se po
tej
razlagi
Božje
delovanje
v vidčevem
duhovnem
središču
pretvori
v podobe
in besede,
je potrebno
vidčevo
sodelovanje.
Prerokbe.
Razodetje
je oblikovano
po njem,
po njegovem
miselnem
svetu,
po njegovih
predstavah
in podobah.
Na
razodetje
torej
vplivajo
vidčeve
lastnosti:
domišljija,
predstave,
načini
sprejemanja,
pričakovanja,
verska
formacija,
napačna
poučenost,
časovne
in
krajevne
razmere,
estetski
okus
itd.
Tu
je lahko
vir
zmot
in zmaličenj
sicer
pristnih
razodetij.
Pri
presojanju
je zato
treba
človeško
izločiti,
če je
to mogoče.
(Prim.
K. Rahner,
Visionen,
59s;
A. Ziegenaus,
Kriterien,
172s.)
Vsi
avtorji
pri
videnjih
upoštevajo
staro
načelo:
Karkoli
kdo
sprejme,
sprejme
po
meri
svojih
sposobnosti.(Quidquid
recipitur,
ad
modum
recipientis
recipitur.)
Zato
sporočilo
doživi
neko
spremembo
v
prejemniku
samem.
Če
hočemo
priti
do
Božjega
sporočila,
je
treba
to
upoštevati.(Prim.
R.
Laurentin,
Multiplication,
45.)
Prerokbe.
Rahner
z nekaterimi
drugimi
avtorji
misli,
da Božje
sporočilo
lahko
doživi
večje
spremembe,
mnogi
drugi
teologi
pa mislijo,
da te
spremembe
niso
tako
velike
in da
Rahner
pretirava.
Kakšen
je človekov
delež,
je zelo
odvisno
od tega,
za kakšno
videnje
in razodetje
gre.
Pri
telesnih
videnjih
je delež
vidca
najmanjši,
pri
domišljijskih
(zlasti
kakor
jih
razlaga
Rahner)
pa največji.
Anton
Ziegenaus
kritizira
Rahnerjevo
misel,
da Bog
neposredno
deluje
le v
globini
vidca,
vse
drugo
pa da
je proizvod
vidčevih
sposobnosti.
Prerokbe.
Po
njegovem
mnenju
Rahner
pripisuje
vidcu
preveliko
vlogo.
Bog
bi ne
mogel
dopustiti,
da bi
tisto,
kar
hoče
po vidcu
sporočiti
ljudem,
doživelo
toliko
sprememb
in kar
popačenosti.
Takšna
razodetja
ne bi
bila
zanesljiva.
(Prim.
A. Ziegenaus,
Kriterien,
173–175)
4.
Vprašati
se je
treba,
kakšne
okoliščine
spremljajo
sporočilo
in kako
vplivajo
na vsebino.
Srečujemo
se z
raznimi
znamenji,
ki imajo
lahko
simboličen
pomen.
Prerokbe.
Razodetja
lahko
spremlja
veliko
stvari,
ki
jih
je
treba
upoštevati
pri
presoji.
Morda
se
dogajajo
pred
množico
ljudi,
celo
pred
zdravnikom,
ki
opazuje
reakcije
vidca.
Tako
je
bilo
v
Lurdu.
Videnja morejo spremljati razni
nenavadni dogodki
Tak primer je v Fatimi “sončni čudež”. Preiskave spremljajočih dejstev so koristne za končno presojo razodetja.
Videnja
in razodetja
so možna
v vsakem
času,
podnevi
in ponoči
Videnja
podnevi
imajo,
ob enakih
pogojih,
več
možnosti
za pozitivno
presojo.
Ponoči
laže
prihaja
do
naravnih
metapsihičnih
pojavov.
Podnevi
je
možna
večja
kontrola,
človek
je
manj
dojemljiv
za
razne
vplive,
ki
lahko
povzročajo
privide.
Dejstvo,
da je
Katarina
Labouré
prejela
razodetje
od Device
Marije
ponoči,
lahko
zbuja
sum
o pristnosti.
Vendar
je veliko
drugih
znamenj
v prid
pristnosti,
čeprav
pariški
škof
glede
pristnosti
ni izdal
nobene
odločbe.( Prim.
L. Volken,
Les
Révélations,
174s.
Pri
sv.
Katarini
nas
morda
moti
zelo
goreča
želja,
da bi
se ji
prikazala
Marija.)
Bog
se lahko
razodeva
na vsakem
kraju.
V Svetem
pismu
in zgodovini
Cerkve
imamo
za to
polno
dokazov.
Bog
se je
razodeval
v templju,
na gorah,
v ječi.
Najbolj
primeren
kraj
je posvečen
prostor.
Vendar
more
kraj
zbranosti
razpoložiti
človeka,
da je
za privide
bolj
dojemljiv.
Zato
je celo
laže
dokazati
pristnost,
če je
do videnja
prišlo
na kakem
čisto
navadnem
mestu.(Prim.
L. Volken,
Les
Révélations,
176.)
5.
Raziskati
je treba
pogostnost
videnj.
Če so
videnja
zelo
pogosta,
to še
ni znamenje
nepristnosti.
Vendar
je potrebna
previdnost.
Organizem
se lahko
na videnja
navadi
in jih
morda
sproži
sam.
Tako
more
priti
do prividov.
Če je
pri
pogostnih
videnjih
tudi
vsebina
sporočila
bolj
ali
manj
vedno
enaka,
govori
to zoper
pristnost.
Za pristne
pojave
je šlo
morda
le na
začetku.
Prerokbe.
Ako
so razodetja
dolgotrajna
in številna
ter
nimajo
v sebi
nič
napačnega,
nespodobnega,
plehkega,
moremo
z verjetnostjo
sklepati,
da ne
prihajajo
od hudobnega
duha.
Ne moremo
pa samo
na podlagi
tega
sklepati,
da so
Božjega
izvora.
Ali
gre
pri
domnevnih
razodetjih
pogosto
za napovedovanje
prihodnjih
dogodkov
1.
Pri
posebnih
razodetjih
gre
večkrat
za napovedovanja
prihodnjih
dogodkov.
Tudi
pri
razodetjih,
ki so
potrjena
od Cerkve,
imamo
take
primere,
a niso
v večini.
Taka
primera
sta
La Salette
in Fatima.
Napovedovanja
prihodnosti
v posebnih
Božjih
razodetjih
so možna.
Bog
ve za
vse
prihodnje
dogodke.
Pri
Bogu
ni časa
in so
mu vsi
dogodki
enako
blizu.
Vednost
o teh
dogodkih
more
človeku,
npr.
po Mariji,
kadarkoli
posredovati.
Če
so
napovedovanja
prihodnjih
dogodkov
povezana
z
vedeževanjem
in
astrologijo,
gotovo
ne
gre
za
Božji
poseg
in
prave
prerokbe.
Prav
tako
prerokbe
niso
pristne,
če
imajo
parapsihološki
izvor.
Tudi
pri
zgodovinskofilozofskih
in
zgodovinskoteoloških
napovedih
ne
gre
za
Božji
izvor,
prav
tako
ne
pri
prerokovanjih
kakega
Nostradamusa
ali
Malahija.(Prim.
K.
Rahner,
Visionen,
89-100.)
2.
Pristne
prerokbe
so vedno
pogojne:
“Če
se ljudje
ne bodo
poboljšali,
se bo
to in
to zgodilo.”
Isto
velja
za obljube.
Če je
napovedano,
da ne
bo pogubljen,
kdor
bo ob
smrti
nosil
škapulir,
in da
bo zveličan,
kdor
bo opravil
devet
prvih
petkov,
je to
mišljeno
pogojno:
če bo
sodeloval
z Božjo
milostjo.
Prava
prerokba
je
skladna
z
javnim
razodetjem,
Prerokbe.
s
Kristusovo
skrivnostjo,
in
je
v
službi
spreobrnjenja
ter
poglobljenega
krščanskega
življenja,
zato
je
vsaka
“prerokba”
(npr.
razne
“skrivnosti”),
ki
ni
skladna
z
javnim
razodetjem
in
ni
v
službi
poglobljenega
krščanskega
življenja,
vsaj
sumljiva,
če
že
ne
očitno
nepristna.
Sumljivo
je
tudi
videnje,
ki
je
z
njo
povezano.
“Resnične
prerokbe
nas
hočejo
navajati
k
pokori,
Prerokbe.
k
spreobrnjenju
in
k
molitvi,
k
zaupanju
v
Kristusovo
zmago,
k
upanju
na
blaženo
večnost.”
(K.
Rahner,
Visionen,
97.)
Če
se napovedani
prihodnji
dogodek
ni spolnil,
je to
znamenje,
da prerokba
ni bila
pristna,
prav
tako
najbrž
tudi
videnje
v zvezi
z njo
ne.
Pristnost
bi bilo
treba
šele
dokazati
in razložiti,
zakaj
ni šlo
za pravo
prerokbo.
Karl
Rahner
pravi:
“Absolutno
zanesljiv
kriterij
pristnosti
kake
prerokbe
more
pred
njeno
izpolnitvijo
biti
zato
le…
čudež,
ki je
kot
tak
dokazan
in se
je kot
Božja
potrditev
dejansko
izvršil
v enoumni
povezavi
s prerokbo…
Čudež
more
kdaj
nastopiti
tudi
kot
potrditev
zasebnega
razodetja
samega,
ni pa
s tem
dana
tudi
enoumna
Božja
potrditev
vsake
vidčeve
napovedi
o prihodnosti.”
(K.
Rahner,
Visionen,
103s.)
Objavljeno
na praznik Marijinega brezmadežnega spočetja, 8. decembra 2008,
ob 150 obletnici Marijinih prikazovanj v Lurdu. Copyright
(C) Kurescek.net Ljubljana, Slovenija, 2003-2011. Vse pravice pridržane. kurescek@gmail.com