Nauk
o peklu
nima
namena,
da bi
nas
strašil.
Cerkev
za nikogar
ni razglasila,
da je
pogubljen,
razglasila
pa je
mnogo
blaženih
in svetnikov;
največ
pokojni
papež
Janez
Pavel
II.
Naloga
Cerkve
je,
da odvrača
ljudi
od zla
in jih
s pomočjo
spreobrnjenja
vodi
k svetosti
ter
tako
k večni
sreči
v nebesih.
Pri
tem
lahko
učinkovito
pomaga
tudi
spoznanje
o obstoju
pekla
in večnega
pogubljenja
v njem.
Kdor
verjame
v njegov
obstoj,
vzame
življenje
resno
in odgovorno.
Samo
enkrat
živimo!
Zato
življenja
ne smemo
zapraviti!
Za vsako
ceno
moramo
priti
v nebesa!
- Dejstvo
je,
da
mnogi
živijo,
kakor
da
ni
Boga
in
ne
posmrtnega
življenja.
Zato
se
ravnajo
po
geslu:
»Uživaj
življenje!«
- Zelo
koristno
bi
bilo,
ko
bi
se
vprašali:
»Kaj
pa,
če
Bog
biva,
če
obstaja
posmrtno
življenje,
če
obstajajo
nebesa
in
če
je
pekel?
- Kaj
je
zame
bolj
varno
in
preudarno:
računati
z
možnostjo
večnega
življenja
ali
živeti,
kakor
da
ga
ni
in
s
tem
tvegati,
da
bom
obsojen
na
večno
trpljenje?«
- V
tem
življenju,
ki
je
zelo
kratko,
lahko
zapravimo
srečno
večno
življenje,
v
katerem
je
milijarda
let
kakor
nič!
Res
je,
da je
Bog
neskončno
dober
in usmiljen.
Prav
zato
nas
opozarja,
naj
tako
živimo,
da bomo
z njim
v prijateljstvu
in bomo
po smrti
prišli
k njemu
v nebesa.
Če
koga
ne odvrne
od zla
Božja
ljubezen,
naj
ga odvrne
vsaj
strah
pred
peklom!
Iz Dnevnika
svete
Favstine
Kowalske
43
Nekoč
sem
videla
dve
sestri
na poti
v pekel.
Neizmerna
bolečina
je stiskala
mojo
dušo
in prosila
sem
Boga
zanju,
a Jezus
mi je
rekel:
Pojdi
k materi
prednici
in ji
povej,
da sta
ti dve
sestri
v priložnosti
smrtnega
greha.
Naslednje
jutro
sem
to povedala
prednici.
Ena
sestra
je že
zelo
goreča,
druga
je še
[v]
velikem
boju.
118
Jezik
je majhen
organ,
a povzroča
velike
stvari.
Sestra,
ki ne
zna
molčati,
nikoli
ne bo
dosegla
svetosti,
kar
pomeni,
da ne
bo sveta.
Naj
se ne
slepi.
Kadar
božji
Duh
govori
po njej,
takrat
seveda
ne sme
molčati.
Da
bi slišali
božji
glas,
je treba
imeti
mir
v duši
in biti
molčeč,
vendar
ne turobno,
ampak
s tihoto
v duši,
kar
pomeni
zbranost
v Bogu.
Mogoče
je veliko
govoriti,
ne da
bi se
prekinil
molk,
in obratno
– lahko
malo
govorimo
in vedno
prekinjamo
molk.
Kako
nepopravljivo
škodo
prinaša
nespoštovanje
(56)
molka.
Veliko
krivic
prinaša
bližnjim,
največ
pa -
lastni
duši.
119
Po
mojem
pojmovanju
in izkušnji
bi moralo
biti
pravilo
o molčanju
na prvem
mestu.
Bog
se ne
razodeva
klepetavi
osebi,
ki veliko
brenči
kakor
trot
v panju,
zato
pa ne
proizvaja
medu.
Oseba,
ki je
klepetulja,
je v
svoji
notranjosti
prazna.
Nima
niti
temeljnih
kreposti
niti
zaupnosti
z Bogom.
Ni govora
o globljem
duhovnem
življenju
niti
o ljubem
miru
in tihoti,
v kateri
prebiva
Bog.
Oseba,
ki ni
sama
okusila
sladkosti
notranjega
miru,
je nemirnega
duha
in kali
mir
drugim.
V
globinah
pekla
sem
videla
veliko
duš,
ki so
tja
prišle,
ker
niso
spoštovale
molka.
Same
so mi
to povedale,
ko sem
jih
vprašala,
kaj
je bil
vzrok
njihove
pogube.
To so
bile
redovne
osebe.
O moj
Bog,
kakšna
bolečina,
saj
bi bile
lahko
ne le
v nebesih,
ampak
celo
svete.
O
usmiljeni
Jezus,
srh
me spreletava
ob misli,
da bom
morala
dajati
račun
o svojem
jeziku.
V jeziku
je življenje,
pa tudi
smrt.
Z jezikom
pogosto
tudi
ubijamo.
Včasih
zagrešimo
pravi
umor
– in
imamo
to še
za majhno
stvar?
Resnično,
takšne
vesti
ne razumem.
Poznala
sem
neko
osebo,
ki je
od druge
zvedela,
kaj
so o
njej
govorili…
Hudo
je zbolela.
Prišlo
je do
velike
izgube
krvi
in veliko
solz
je prelila.
Nastopile
so hude
posledice.
Tega
ni povzročil
meč,
ampak
jezik.
O moj
molčeči
Jezus,
usmili
se nas.
741
Danes
me je
angel
vodil
v brezna
pekla.
To je
kraj
velike
kazni.
Njegovo
področje
je strašno
veliko.
Vrste
muk,
ki sem
jih
videla,
so:
- prva
muka,
ki
spada
k
peklu,
je
izguba
Boga;
- druga
-
neprestani
očitki
vesti;
- tretja
-
ta
usoda
se
ne
bo
nikoli
spremenila;
(160)
- četrta
muka
–
ogenj,
ki
bo
prešinjal
dušo,
a
je
ne
bo
uničil;
to
je
strašna
muka,
to
je
čisto
duhovni
ogenj
razvnet
zaradi
božje
jeze;
- peta
muka
–
stalna
tema,
strašno
zadušljiv
vonj;
čeprav
je
tema,
se
satani
in
pogubljene
duše
med
seboj
vidijo
in
vidijo
vse
zlo
drugih
in
svoje;
- šesta
muka
-
neprestana
satanova
družba;
-
sedma
muka
-
strašen
obup,
sovraštvo
do
Boga,
zmerjanje,
preklinjanje,
bogokletje.
To
so muke,
ki jih
skupaj
trpijo
vsi
pogubljeni,
toda
muk
še ni
konec.
Obstajajo
še posebne
muke
za duše,
muke
čutov:
kakor
je kakšna
duša
grešila,
tako
je mučena
na strašen
in nepopisen
način.
Tam
so grozne
podzemeljske
jame
in brezna
mučenja,
kjer
se eno
trpljenje
razlikuje
od drugega.
Umrla
bi ob
pogledu
na to
strašno
trpljenje,
če bi
me ne
podpirala
božja
vsemogočnost.
Grešnik
naj
ve,
s
katerim
čutom
greši,
s
tistim
bo
kaznovan
(161)
vso
večnost.
O
tem
pišem
po
božjem
naročilu,
da
bi
se
nobena
oseba
ne
izgovarjala,
da
ni
pekla,
ali
s
tem,
da
tam
nihče
ni
bil
in
ne
ve,
kako
je
tam.
- Jaz,
sestra
Favstina,
sem
po
božjem
naročilu
bila
v
peklenskih
breznih,
zato
da
bi
ljudem
povedala
in
pričala,
da
pekel
je.
O
tem
zdaj
ne smem
govoriti;
imam
božje
naročilo,
naj
to zapustim
v pisni
obliki.
Satani
so me
zelo
sovražili,
toda
po božjem
naročilu
so me
morali
ubogati.
To,
kar
sem
napisala,
je medla
senca
stvari,
ki sem
jih
videla.
Eno
sem
opazila:
da je
tam
največ
duš,
ki niso
verjele,
da pekel
obstaja.
Ko sem
prišla
k sebi,
si nisem
mogla
opomoči
od groze,
kako
strašno
tam
duše
trpijo.
Prav
zato
še bolj
goreče
molim
za spreobrnjenje
grešnikov,
neprestano
nanje
kličem
božje
usmiljenje.
O
moj
Jezus,
raje
bi do
konca
sveta
trpela
najhujše
muke,
kot
da bi
tebe
z najmanjšim
grehom
žalila.
- 1742
(101)
Eden
od
najlepših
duhov
ni
hotel
priznati
tvojega
usmiljenja;
v
svojem
zaslepljenem
napuhu
je
še
druge
potegnil
za
seboj. Iz
lepega
angela
je
postal
satan
in
v
trenutku
je
bil
iz
nebes
pahnjen
v
pekel.
Iz
knjige
Prošnje
Fatimske
Gospe,
Ludvik
Ceglar Lucija
piše
v tretjem
Spominu:
O
videnju
pekla
piše
Lucija:
“Zdelo
se je,
da je
odsev
(svetlobe
rok)
prodrl
v zemljo
in videli
smo
kakor
ognjeno
morje.
- Potopljeni
v
ta
ogenj
so
se
hudiči
in
duše
kakor
prozorni
in
črni
ali
bronasto
rjavi
ogorki
v
požaru
premetavali
v
plamenih,
ki
so
obenem
z
oblaki
dima
švigali
iz
njih
samih,
in
padali
na
vse
strani,
podobno
kakor
padajo
iskre
v
velikih
požarih,
brez
teže
in
ravnovesja,
med
kriki
in
vzdihi
zaradi
bolečin
in
obupa,
kar
nas
je
navdalo
z
grozo
in
trepetom.
- (Ob
tem
pogledu
sem
morala
zakričati
tisti
‘aj!’,
ki
pravijo,
da
so
ga
slišali.)
Hudiči
so
se
razlikovali
po
groznih
in
gnusnih
oblikah
strašnih
in
nepoznanih
živali,
prozornih
kot
črno
oglje
v
žerjavici!”
V
tretjih
Spominih
je Lucija
natančneje
zapisala
o peklu:
- “Zdelo
se
je,
da
je
to
veliko
ognjeno
morje
pod
zemljo.
Pogled
nanj
je
trajal
le
en
hip.
Kar
povem,
ni
nič,
kar
se
le
da
nejasen
pojem.
- Zahvaliti
se
moramo
naši
nebeški
Materi,
ki
nam
je
v
prvi
prikazni
obljubila,
da
nas
bo
vzela
v
nebesa.
Če
bi
tega
ne
bilo,
mislim,
da
bi
od
strahu
in
groze
pomrli.
- Nekatere,
celo
pobožne
osebe,
nočejo
otrokom
praviti
o
peklu,
da
bi
jih
ne
prestrašile.
- Bog
pa
se
ni
pomišljal
pokazati
pekel
trem
otrokom,
eni
s
sedmimi
leti,
čeprav
je
vedel,
da
jo
bo
prevzela
taka
groza,
da
bo
–
skoraj
si
upam
reči
–
od
strahu
oslabela.
- Pogosto
je
sedla
na
tla
ali
kakšno
skalo
in
zamišljena
začela
govoriti:
‘O
pekel!
O
pekel!
Kako
se
mi
smilijo
duše,
ki
gredo
v
pekel!
In
tam
živi
ljudje
gorijo
kakor
drva
na
ognju.’
Kar
malo
tresla
se
je,
pokleknila,
sklenila
roke
in
molila
molitev,
ki
nas
jo
je
naša
Gospa
naučila”
(SF
89-91).
“Pogled
v pekel
jo je
tako
zgrozil,
da se
ji vse
pokore
in mrtvičenja
niso
zdela
nič,
samo
da bi
rešila
nekaj
duš,
da ne
bi prišle
tja...
Hijacinta
je pogosto
sedla
na tla
na kakšen
kamen
in zamišljena
začela
govoriti:
‘Oh,
pekel!
Oh,
pekel!
Kako
se mi
smilijo
duše,
ki gredo
v pekel.
Žívi
ljudje
gorijo
kakor
drva
na ognju!’
‘Molite,
veliko
molite
in delajte
žrtve
za grešnike.
Veliko
duš
gre
v pekel,
ker
se zanje
nihče
ne žrtvuje
in nihče
ne moli
zanje.’
‘Videli
ste
pekel,
kamor
gredo
duše
ubogih
grešnikov.
Da jih
reši,
hoče
Bog
vpeljati
na svetu
pobožnost
do mojega
brezmadežnega
Srca(pet
prvih
sobot).
Če bodo
storili
to,
kar
vam
bom
rekla,
se bo
rešilo
mnogo
duš
in bo
mir.
Videnje
pekla
- Magdalena
Gornik, Iz
knjige
Magdalena
Gornik,
avtorice
Martine
Kraljič
Gospod
je dopustil,
da je
Magdalena
nekajkrat
v življenju
občutila
tudi
muke
pekla.
V zapisih
beremo,
da je
Magdalena
že samo
ob besedi
pekel
vsa
trepetala.
Ko ji
je nekoč
Gospod
v zamaknjenju
rekel,
da gre
v pekel,
mu je
odgovorila,
naj
se zgodi
njegova
volja.
Nenadoma
je padla
v prepad.
Črni
peklenski
plameni
so jo
zagrnili
kot
valovi.
Prostor
je bil
tako
tesen,
da ni
mogla
premakniti
nobenega
uda.
Njeno
telo
so mučile
bolečine,
ki so
lahko
le v
peklu.
V
ustih
je čutila,
kot
da bi
imela
žerjavico,
bila
je strašno
lačna
in žejna.
- Najhuje
pa
ji
je
bilo,
da
je
čutila
neizmerno
pomanjkanje
vsake
tolažbe.
Slišala
je
človeške
in
živalske
glasove,
ki
so
preklinjali
drug
drugega
in
kleli
tudi
Boga.
- Čas
ji
ni
nikamor
mineval.
Čeprav
je
bila
v
peklu
le
nekaj
minut,
je
mislila,
da
je
bila
notri
več
let
in
da
ne
bo
našla
na
svetu
nikogar
več,
ki
bi
ga
poznala.
Magdalena
pravi
peklu
kraj
večnega
trpljenja,
kraj
večne
smrti.
- Duše
se
v
njem
nahajajo
v
stanju
obupa
in
strahu.
- Mučita
jih
večna
lakota
in
žeja.
- Nikoli
več
ne
bodo
uživale
Božje
svetlobe.
Gospod
ji je
povedal,
da so
tu duše,
ki v
svojem
življenju
niso
izkazovale
ljubezni
Iz
Pričevanja
međugorske
vidkinje
Vicke
Ivanković
o peklu
Z
Jakovom
sva
bila
pri
njem
doma.
Prišla
je Marija
in rekla:
"Zdaj
bosta
šla
z mano,
da vidita
nebesa,
pekel
in vice."
- A
pekel.
V
peklu
je
na
sredini
veliki
ogenj.
Najprej
so
nama
bili
pokazani
ljudje
v
normalnem
stanju
in
kakšni
so
potem.
- Potem,
ko
izidejo
iz
ognja,
so
kot
razne
živali,
kot
da
nikoli
niso
bili
ljudje.
- In
čim
globlje
se
pogrezajo
v
ogenj,
vse
bolj
so
proti
Bogu.
- Tako,
da
je
Marija
rekla,
da
so
osebe,
ki
se
nahajajo
v
peklu,
odšle
same
s
svojo
voljo,
ker
so
to
same
želele.
- A
osebe,
ki
žive
tu
na
zemlji
pa
delajo
vse
proti
Božji
volji,
že
tu
na
zemlji
živijo
pekel,
potem
to
samo
še
nadaljujejo.
Marija
pravi,
da obstaja
veliko
ljudi,
ki živijo
na zemlji
in mislijo,
ko se
na zemlji
umre,
se vse
konča.
Nasprotno,
varamo
se.
Tu na
zemlji
smo
samo
prehodno.
|