Mir
1.
Poglejmo
najprej
mir.
- Mir
je
eno
od
znamenj
pristnosti.
Znamenja.
- Nemir
pa
kaže
na
nepristnost.
To
naglašata
zlasti
sveta
Katarina
Sienska
in sveti
Ignacij.
Ko gre
za običajne
navdihe,
sta
ti čustvi
manj
izraziti.
Drugače
pa je
pri
videnjih
in razodetjih,
zlasti
če prihajajo
od Boga
ali
od hudobnega
duha.
Delovanje
Boga,
Marije
in angelov
Znamenja.
- prinaša
mir,
- veselje,
-
gotovost,
-
pogum.
Izjema
je morda
v prvem
trenutku,
ko se
človek
zmede,
vznemiri
in celo
prestraši.
Tako
je bilo
z Marijo
ob angelovem
oznanjenju
(Lk
1,29).
Toda
Marija
se je
na angelove
besede
“Ne
boj
se,
Marija,
kajti
našla
si milost
pri
Bogu”
(Lk
1,30)
takoj
pomirila
in je
poslušala
angelovo
oznanilo.
2.
Morda
prejemnik
doživlja
znaten
Znamenja.
- nemir,
-
žalost,
- malodušnost,
-
razburjenje,
- stud,
-
temo.
To so
znamenja
delovanja
hudobnega
duha.
V prvem
trenutku
hudobni
duh
povzroča
neko
ugodje,
veselje,
ker
hoče
ugajati
naši
naravi.
Če človek
resnično
teži
za svetostjo,
se mu
delovanje
hudobnega
duha
upira.
Znamenja.
Kdor
je domišljav,
delovanja
hudobnega
duha
ne bo
prepoznal.
Vsaka
domišljavost
na tem
področju
se slabo
konča.
Bog
je dopustil,
da sestra
klarisa
sveta
Katarina
iz Bologne
na začetku
svojega
redovniškega
življenja
zaradi
svoje
domišljavosti
dolgo
ni prepoznala
delovanja
hudobnega
duha.
Ker
se je
zavedala
velikih
Božjih
milosti,
je predrzno
rekla
hudobnemu
duhu:
“Vedi,
da mi
ne moreš
poslati
nobene
skušnjave,
ne da
bi to
opazila.”
Zaradi
tega
izzivanja
je pet
let
dobivala
lažna
prikazovanja
Kristusa
in Device
Marije.
Grajana
je bila,
da se
premalo
zatajuje
in premalo
uboga
predstojnico,
a ni
prišla
do pravega
spoznanja,
kaj
se zahteva
od nje.
Znamenja.
Ko je
nato
imela
silovite
skušnjave
proti
obema
krepostima,
je skušnjave
imela
za grehe.
Vse
to ji
je povzočalo
hude
notranje
stiske.
Zapadla
je v
hudo
duhovno
suhoto.
Pred
obupom
jo je
rešilo
to,
da je
zaupala
svojo
vest
predstojnici.
Končno
jo je
Bog
sam
pomiril,
ko jo
je popolnoma
razsvetlil
glede
njenega
stanja.
Znamenja.
- Kadar
sta
mir
in nemir
zelo
izrazita,
sta
precej
jasno
znamenje
za razlikovanje
pristnih
od nepristnih
videnj
in razodetij.
Znamenja.
Če bi
šlo
samo
za delovanje
Božjega
in hudobnega
duha,
bi v
takem
primeru
imeli
moralno
gotovost.
Gre
pa še
za človeškega
duha,
zato
je stvar
bolj
zapletena.
(Prim.
A. Poulain,
Des
grâces,
388s.)
Teologi
omenjajo
dva
kriterija,
po katerih
ugotovimo
vpliv
hudiča
in
sklepamo
na
nepristnost
pojavov:
- Če
brez
vednosti
človeka,
ki
ima
videnje,
- uporabimo
blagoslovljeno
vodo,
- križ,
- relikvije,
- in
se
pri
tem
videc
zmede,
- prestraši,
- drugače
nenavadno
reagira,
- zbeži,
- lahko
sklepamo,
- da
gre
za
delovanje
hudiča.
- Blagoslovljena
voda
izganja
hudobne
duhove.
Sveta
Terezija
Velika
piše
v
avtobiografiji,
da
ni
nič
bolj
učinkovitega
za
odganjanje
hudiča
kot
blagoslovljena
voda.
- Po
uporabi
blagoslovljene
vode
se
ne
vrne
več.
(Ž
31,4).
- Bernardka
Soubirous
je
prikazen
pokropila
z
blagoslovljeno
vodo,
da
se
je
prepričala,
da
ne
gre
za
hudobnega
duha.
Prikazen
ni
izginila,
se
ni
vznemirila,
ampak
je
odgovorila
z
nasmeškom.
Znamenja.
- Če
v
dvomnem
primeru
uporabimo
eksorcizem
in
se
človek
umiri
ter
postane
ubogljiv,
je
šlo
za
hudobnega
duha.
- Eksorcizem
je
uporabljal
že
Gospod.
- Obsedenci
so
bili
divji,
trgali
so
verige,
ko
pa
je
Jezus
iz
njih
izgnal
hudobnega
duha,
so
se
popolnoma
umirili.
(Prim.
L.
Volken,
Les
Révélations,
151-153.)
Ako
je človek,
ki doživlja
mir,
v mističnem
stanju
združenja
z Bogom,
to stanje
že samo
po sebi
prinaša
globok
mir.
Znamenja.
Med
tem
stanjem
lahko
nenadoma
pride
do razodetja.
Tu smo
v nevarnosti,
da bi
napačno
sklepali,
da je
mir,
ki ga
videc
doživlja
na podlagi
posebnega
združenja
z Bogom,
že znamenje
pristnega
razodetja,
čeprav
to ni.
Znamenja.
Zato
še tako
globok
mir
sam
po sebi
še ni
zanesljivo
znamenje
Božjega
razodetja.
Drugi
sadovi
za prejemnika
Kateri
drugi
dobri
sadovi
na prejemniku
govorijo
za pristnost
njegovih
videnj
in posebnih
razodetij
1.
Predvsem
je treba
raziskati,
ali
so videnja
in razodetja
bistveno
vplivala
na prejemnikovo
hitro
rast
v svetosti.
Znamenja.
Če
gre
za pospešeno
rast
v svetosti,
lahko
z veliko
verjetnostjo
sklepamo,
da je
to sad
prejetih
prikazovanj
in ne
samo
rednih
milosti.
Torej
so videnja
in razodetja
najbrž
pristna.
Včasih
ima
kakšno
razodetje
tolikšen
vpliv
na življenje
kakega
človeka,
da tega
ne moremo
razložiti
drugače
kakor
z Božjim
razodetjem.
Znamenja.
- Jud
Ratisbonne
se
je
na
podlagi
videnja
Marije
spreobrnil,
postal
duhovnik
in
svetniško
živel.
- Razodetja
Angeli
Folinjski
so
za
njeno
življenje
tako
pomembna,
da
jih
ni
mogoče
imeti
za
nepristna.
- Razodetja
sveti
Tereziji
Avilski
so
imela
odločilen
vpliv
na
obnovo
karmeličanskega
reda;
brez
njih
ne
bi
mogli
razložiti
njenega
življenja.
Sveta
Terezija
Avilska
se za
dokaz
pristnosti
videnj
sklicuje
predvsem
na dobre
sadove:
- “Vsem,
ki
me
poznajo,
je
očitno,
da
mi
je
duša
sedaj
vsa
drugačna.
- Spovednik
je
priznal,
da
opaža
na
meni
temeljito
spremembo,
ki
ni
hlinjena,
temveč
je
iskrena
in
kot
taka
vidna
za
vsakogar…
Saj
me
(videnje)
mojih
slabih
navad
še
osvobaja
in
mi
namesto
njih
daje
kreposti
in
nagnjenje
k
dobremu,
kar
jasno
vidim
tudi
sama,
ker
sem
glede
na
to
postala
vsa
drugačna”
(Ž
28).
Znamenja.
2.
Lahko
se zgodi,
da sicer
pristno
videnje
prejemniku
ne prinese
tolikšnih
sadov,
kakor
bi pričakovali.
To
ni nujno
dokaz
zoper
pristnost.
Tudi
izdaja
Juda
Iškariota
ni dokaz
zoper
pristnost
njegovega
apostolskega
poklica.
Sadovi
so odvisni
tudi
od sodelovanja
prejemnika.
Vidca
Maksimin
in Melanija,
ki sta
leta
1846
imela
dobro
raziskano
in od
Cerkve
priznano
videnje
Device
Marije
v kraju
La Salette,
v svojem
poznejšem
življenju
nista
pokazala
kakšne
izredne
svetosti,
še manj
pa človeško
zrelost.
Znamenja.
- Melanija
je
štirikrat
zamenjala
različne
redovne
ustanove
in
je
bila
končno
odpuščena
iz
reda.
Maksimin
je
bil
v
svojem
življenju
zelo
nestanoviten.(Prim.
A.
Nadrah,
Marijina
sporočila
I,
25-27;
A.
Ziegenaus
(Kriterien,
178)
pravi
(ob
sklicevanju
na:
A.
Luis,
Las
apariciones
de
María
ante
la
historia,
1830–1986,
v:
EstMar
52,
326ss.),
da
je
“La
Salette
tudi
zato
eno
od
najbolj
zagonetnih
in
problematičnih
prikazovanj
novejšega
časa,
ki
so
še
priznana
kot
pristna”.)
Treba
pa
je
upoštevati,
da
na
samem
kraju
prikazovanja
Marija
vse
do
danes
deli
mnoge
milosti.
3.
Številni
zgodovinski
primeri
pristnih
videnj
kažejo,
da videnja
pogosto
prinašajo
tudi
telesno
ozdravljenje.
To
se dogaja
že pred
nastopom
videnj
ali
med
njimi.
Nekateri
so med
videnji
doživeli
popolno
in trajno
ozdravljenje
bolezni.
Ozdravljenje
je dobro
znamenje
za pristnost
videnja.
Prividi
nikoli
ne povzročijo
ozdravljenja.
Znamenja.
Vendar
pogostna
videnja
v zamaknjenju
človeka
tudi
izčrpavajo
in večkrat
ne vplivajo
najboljše
na zdravje.
(Prim.
E. Benz,
Die
Vision,
17–34.)
4.
Prinašajo
domnevna
videnja
in razodetja
prejemniku
slabe
sadove?
- Že
Jezus
je
svaril
pred
lažnimi
preroki:
- “Varujte
se
lažnih
prerokov,
ki
prihajajo
k
vam
v
ovčji
obleki,
znotraj
pa
so
grabežljivi
volkovi.
Po
njih
sadovih
jih
boste
spoznali”
(Mt
7,15s).
- Kakor
spoznamo
lažne
preroke
po
slabih
sadovih,
tako
spoznamo
po
slabih
sadovih
tudi
lažna
videnja
in
razodetja.
Če
videc
(zlasti
pri
mističnih
videnjih)
ni napredoval
v svetosti,
so njegova
“razodetja”
zelo
sumljiva.
Najbrž
gre
za naravni
pojav
ali
celo
za vpliv
hudobnega
duha.
Znamenja.
Sadovi
za druge
1.
O pravem
videnju
in pristnem
razodetju
lahko
govorimo
le tam,
kjer
se pokažejo
dobri
sadovi:
- spreobrnjenja,
- cvetoče
zakramentalno
življenje,
- duh
molitve,
- evangeljske
spokornosti
in
- bratske
ljubezni.
To
velja
najprej
za preroška
videnja,
posredno
pa tudi
za mistična.
Če
nas
prikazovanja
in sporočila
ne vodijo
k Bogu,
h Kristusu,
k življenju
po evangeliju,
k služenju
bližnjemu,
niso
pristna.
Kriterij
za pristnost
vsake
karizme
je skupno
dobro,
služenje
Cerkvi.
Znamenja.
Profesor
Anton
Strle
poudarja:
- “Vedno
se
Cerkev
drži
pravila:
- Samo
tam,
kjer
se
javlja
duh
molitve
in
pokore,
- ki
je
bistvena
vsebina
razodetja
pri
vseh
pristnih
prikazovanjih,
- samo
tam
je
mogoče
smiselno
domnevati
kako
resnično
nadnaravno
dogajanje.”
(A.
Strle,
Marijino
prikazovanje
v
Lurdu,
v:
Leto
svetnikov
I,
Ljubljana
1968,
442.)
2.
Ako
domnevna
videnja
in razodetja
prinašajo
obiskovalcem
slabe
sadove,
- če
jih
trgajo
proč
od
središčnih
skrivnosti
naše
vere,
- proč
od
Svetega
pisma
in
zakramentalnega
življenja
ter
- jih
vodijo
v
površno
življenje,
ki
se
hrani
s
senzacijami,
- jih
moramo
odločno
zavreči.
Znamenja.
Prava
karizma
se razlikuje
od neprave
po sadovih.
Kardinal
Ottaviani
je 2.
februarja
1951
v Osservatore
Romano
zapisal:
- “Pretirano
navdušenje
za
vse,
kar
je
nenavadnega,
je
takšno,
da
postaja
velika
nevarnost
za
krščansko
življenje.
- Cele
množice
se
zgrinjajo
na
kraje
domnevnega
prikazovanja
in
zanemarjajo
zakramente
ter
se
upirajo
avtoriteti
Cerkve…
- Pošteno
moramo
povedati,
da
so
pojavi
te
vrste
morda
dejanje
naravne
religioznosti,
ne
pa
krščanska
dejstva.
Znamenja.
- Plodovito
pretvezo
dajejo
tistim,
ki
v
krščanstvu
in
zlasti
v
katolištvu
za
vsako
ceno
hočejo
odkriti
infiltracijo
in
ostanke
praznoverja
ter
poganstva.”
(Prevod
A.
Strle,
Kristjanovo
stališče,
193.)
|